Seuntai kata untuk dimaki.

Selamat dtg lah kepade sume yg sudi menziarahi blog aku nih..tp aku syor kn korang klw yer pon nk melawat blog nih,jgn lah sampai bwk air bunge mawar skali..cam korang mintak sgt aku pegi yer..bwk lah kueh2 ker kupi2 ker baru lah sedap aku nk goreng korang dlm blog aku nih kn..kah3 ! tetibe aku rase nk gelak..pape pon korang bace jek lah slagi ape yg bleh dibace kt blog aku nih yer..enjoy _\m/

Tuesday, June 12, 2012

jiwa remaja hidup merantau

Assalamualaikum sume,lame gak aku xmerapu kt blog aku yg kian usang n mungkin dah jadi sarang dengi ni..ha ha ha kali ni aku agak advanced sikit sebab update pakai telefon mudah alih kekiri dan kekanan haha ! (bangga nye aku).Tapi ni bukan cite pasal tipon nih, kali ni aku nk cite pasal hidup aku merantau. Kalau nak diikutkan,sejak dari habis skolah lagi aku dah rajin pegi merantau nih,tapi bile aku resign keje je mesti aku lari umah akak aku, sampai akak aku pun dah paham dah,asal aku sampai je umah akak aku,dia pun cepat2 pegi beli paper (harian metro lah yg paling top) pastu terus selak bahagian jawatan kosong. Nampak tak sifat murni kebaikan akak aku yg suke membantu aku utk mendapatkan kerjaya yg agak berprestij lagi logistik..eh ape aku cakap ni ? ala tapi sebenarnye dia tak nak aku duduk lame2 kt umah dia lah 2..ciss ! memang itu jela hobi aku sampai sekarang suke sangat mencuba bende2 baru tp cepat bosan ngan sesuatu perkara. Sampai family aku pun dah masak ngan perangai aku,kalau nk duduk lua je dorang dah start menghitung hari aku balik umah..Bukan nak bagi semangat..huh ! sakit pulak hati kite ni ! tapi kali ni aku dah dapat keje kat area ehemm2 (rahsia) n kali ni kalau aku nk resign pun aku takkan bgtau dorang sebab aku tak nak balik umah family dah..aku akan carik keje dekat sini jugak. Bialah orang nak cakap aku ni si tanggang ke si pulut panggang ke mahupun kuih lepat pisang yg dikukus dipagi hari. (maaf,aku merepek lagi) mungkin dalam hidup ni ramai orang nk kejar kekayaan,tetapi tidak bagi seniman macam aku ni..ha ha ha ! Ape yg aku nak buat masa ni hanyelah kepuasan nafsu serakah ! eh silap2,kepuasan diri lah. Aku nak menikmati dulu hidup bujang ni sambil melihat panorama yg terbentang seluas alam sambil memerhati gelagat manusia..cehh power tak ayat aku ? bile mak aku call je mesti nk tanye kabo anak dia yg sorang ni. "sihat ?" "dah makan ?" "keje ok ?" itulah ayat biase yg orang tua aku tanyakan. Untuk mengelakkan mak aku susah hati,aku pun terpaksa gak menipu kadang2 contohnye sihat ? = sihat lah mak(aku tgh demam) dah makan ? = dah lah mak,kenyang tau(padahal aku kt sini kadang makan kadang tak makan) keje ok ? = ok lah mak,sume staff baik2(padahal aku pun tak tahan ngan keje aku) bile dengar mak aku bercakap bernada lega lepas dengar jawapan2 bernas dari aku 2 aku pun rase senang hati. Aku tau mak risau tentang aku sebab tak nampak aku depan mata dia. Tapi mak be cool ok..anakmu disini pandai survive,tp juz tak reti2 nk menyimpan duit lagi lah.. ha ha ha sikap aku yg paling sukar diubah :) hmm ape lagi ek ? ooo soal raye ni aku pun tak berape nak hepy sebab tak kumpul duit utk beli ape2 lagi,tapi songkok tahun lepas ade lagi masih lagi smart tau,siap dah sarung kat kepala membe aku lagi buat akad nikah..he he tuan songkok ni entah bile lah pulak kan ? ha ha ha !