Seuntai kata untuk dimaki.

Selamat dtg lah kepade sume yg sudi menziarahi blog aku nih..tp aku syor kn korang klw yer pon nk melawat blog nih,jgn lah sampai bwk air bunge mawar skali..cam korang mintak sgt aku pegi yer..bwk lah kueh2 ker kupi2 ker baru lah sedap aku nk goreng korang dlm blog aku nih kn..kah3 ! tetibe aku rase nk gelak..pape pon korang bace jek lah slagi ape yg bleh dibace kt blog aku nih yer..enjoy _\m/

Tuesday, September 6, 2011

Isu punkers

kali ni aku nk cite isu punkers plak..genre yg penah mengila semasa 3 genre naik sekaligus iaitu punk,skinheads,grunge..mule menghentam tanah melayu sekitar penghujung taon 70an sampai 2000. Band punk dikate kan sampah masyarakat kerana lifestyle mereka yg xterurus. Ditambah lagi dengan muzik yg dorang bawak berbunyik kasar dan agak kesat. Masyarakat banyak menentang muzik punk ni sebab bg dorang punk ni xde mase depan dan hanye sia2~ Tapi sedar xsedar genre punk secara xlangsung telah mewarnai arena muzik tanah air kite~ Sehingge sekarang kite boleh lagi nampak mat2 punk berkeliaran tp dalam kelompok yg sedikit. Peredaran zaman membuatkan genre ni hilang di telan zaman. Siyezly aku memang rindu nk kembali ke zaman2 genre ni. Aku ade perasan still ade dak2 yg dressup punk tp xketerlaluan macam dlu. Kepada mat2 punkers yg masih wujud kt tanah melayu ni aku ucapkan syabas sebab korang still teruskan genre ni. Walaupon dak2 skarang xtau genre ape yg korang perjuangkan~ viva la punk !