Seuntai kata untuk dimaki.

Selamat dtg lah kepade sume yg sudi menziarahi blog aku nih..tp aku syor kn korang klw yer pon nk melawat blog nih,jgn lah sampai bwk air bunge mawar skali..cam korang mintak sgt aku pegi yer..bwk lah kueh2 ker kupi2 ker baru lah sedap aku nk goreng korang dlm blog aku nih kn..kah3 ! tetibe aku rase nk gelak..pape pon korang bace jek lah slagi ape yg bleh dibace kt blog aku nih yer..enjoy _\m/

Tuesday, June 7, 2016

Kau,aku,kita

BAB 1

-Perkenalan itu-

Aku jawab call dari mona kawanku..
"woi jom karok malam ni!" ajakkan mona sejurus aku jawab call..
"alaaa sape je lagi nak pegi?" soalan aku.
"ade la kawan aku bawak,malam ni ye aku ambik ko nanti" 
"haa yela" jawab ku simple.

       Sekitar pukul 9 malam mona pun sampai dengan honda putih dia.
Dalam samar aku nampak kelibat dua orang dalam kete dia..aku pun masuk duduk kat belakang.
Aku tak ambik port sangat pun sape kawan dia yang jelas kawan dia pun pompuan.
Aku pun macam biasa sembang kosong yang entah ape-ape sepanjang perjalanan ke port karok tu.

      Sampai kat park kete baru la aku dapat tengok sape kawan dia tuu..muka dia relax je,aku dapat rasa mesti budak ni pun otak gile macam aku. So aku buat relax je sambil  teruskan karakter aku yang agak sombong dan angkuh. Sampai dalam bilik karok aku pun takde idea nak nyanyi lagu ape,so aku pilih je satu lagu ni (menghitung hari-anda). Lagu ni memang relax tapi satu part tuu ade jerit. Terperanjat budak dua ekor ni..
"woi ko nak nyanyi ke nak kejutkan orang?!" pekik mona.
tergelak-gelak kawan mona tengok mona marah aku..

      Habis sesi menyanyi syok sendiri,kitorang pun gerak carik port nak lepak minom,so si mona yang decide minom kat satu port ni..lepak-lepak tetiba fon kawan mona ni berbunyik, pakwe dia call..
oo lupa aku nak bagitau nama kawan mona ni pika, aku tau dari perbualan si mona ngan si pika ni la..mona pun kenalkan aku..
"ni kawan aku,kicap"mona bagitau kat pika..aku dah paham sangat dah akan ade pertikaian bila orang baru tau nama aku..
"haha kenapa kicap?" tanya pika
"sebab aku itam" jawabku ringkas..
so bila si pika tadi gayut ngan pakwe dia tadi aku pun tau la yang dia ni dah ade yang punye..
secara automatik aku masukkan dia didalam friend zone. Kena la aku teruskan watak kerek aku.
Tapi budak pika ni memang sporting and steady orangnye. Ape aku sembang dia boleh terima. Yela tak semua boleh terima otak gila-gila aku ni..

       Habis makan and borak entah ape-ape entah kitorang pun balik..dan bagi aku itu first and last la kot aku lepak ngan budak pika ni..Esoknye mona balik ke hostel dia kat PD. Cuti dia dah habis..
Aku pun menjalani aktiviti harian aku macam biasa la..

Beberapa hari lepas tu nombor tak dikenali call aku..
"sape pulak la call aku nihhh?" bentak hati aku....


                                                                                      
                                                                                                                                          Bersambung....