Seuntai kata untuk dimaki.

Selamat dtg lah kepade sume yg sudi menziarahi blog aku nih..tp aku syor kn korang klw yer pon nk melawat blog nih,jgn lah sampai bwk air bunge mawar skali..cam korang mintak sgt aku pegi yer..bwk lah kueh2 ker kupi2 ker baru lah sedap aku nk goreng korang dlm blog aku nih kn..kah3 ! tetibe aku rase nk gelak..pape pon korang bace jek lah slagi ape yg bleh dibace kt blog aku nih yer..enjoy _\m/

Thursday, August 20, 2015

Assalamualaikum..rasanye lama sangat dah aku tak menulis kat sini kan..mungkin yang follow pun perasan aku tak post ape-ape..tapi janganlah pulak pasal benda ni korang buat spekulasi yang buruk-buruk. Mungkin ade yang ingat aku kawen lari ngan minah indon dekat lombok. Eh tak ! Takkan la macamtu sekali kan. Memang la aku ade kadang-kadang usha minah indon kat medan selera. Tapi itu bukan la sebab aku syok dekat dia sampai nak kawen lari kan..hahaha ! Merepek la korang ni..eh ! Ke aku yang merapu ni ? 

Aku nak tanya korang, merepek dengan merapu sama ke ? Ke dia adik beradik ? Kadang-kadang benda ni jadi pengeliruan yang amat bercelaru. Aku pasti takde orang yang pertikaikan benda ni..dan aku lah antara orang yang ingin menghurai perkara ini. Boleh jadi perkara ini perkara berbangkit. Walhal,ini boleh aku klasifikasikan sebagai hal yang remeh. Rakyat malaysia menggunakan perkataan ini. Cikgu-cikgu menggunakan perkataan ni. Tapi, ape perbezaan atau persamaan antara merepek dan merapu ? Satu tanda tanya bukan ? Hmm..sebenarnya,ape yang aku nak ketengahkan dekat sini,pada kali ini,disaat dan diketika ini cuma nak bincangkan. Dalam kite tak sedar banyak perkataan yang sama makna. Cuma perkataan sahaja yang berbeza.. Ye idak ? Ahaha..udah keluor loghat perok teman..haha ! Mungkin jugak la sebab loghat negeri masing-masing yang membuatkan benda ni berlaku.

Entah lah..aku sendiri pun pening pikir benda-benda ni. Mungkin ia berkait rapat dengan dunia mistik. Eh kesitu pulak..haha

Dah la korang ! Aku saje je nak panas-panas jari kat blog aku ni. K lah.. Kesian saja untik kali ini. Kalau ade typo harap dimaafi ok..hehehe